2011-04-27 | 14:38:10

Bieber fever i Brisbane

En 15-årig flicka skriker med tårar rinner nerför hennes kinder.



Hennes vänner trängs runt henne hoppa upp och ner utanför Brisbane's Entertainment Centre vid Boondall på tisdag kväll. De är där för Justin Biebers första australiska konsert och grät flickan, Casey Jewell, om Brisbane, pågår redan hysterisk innan konserten ens har börjat.

Jag inser snart vad uppståndelsen handlar om. Hon lyckades hårbotten en biljett för endast $ 50.

"Jag har varit här sedan 02:00 försöka få en biljett," berättar hon.

"Jag kommer att sitta för mig själv men jag bryr mig inte."

Vart jag än vänder det finns en grupp av extatisk pre-tonåring och tonåriga flickor med föräldrar står inte långt efter.

Jag frågade mer än ett dussin flickor att förklara Bieber feber.

"Han är så het" och "han är mycket begåvad," är vad de flesta sagt. Trent Bell, 20, och bror Jonathan, av Townsville, är bland de få pojkar där. Jonathan har vuxit och stylade hans hår att se ut som Biebers.

Trent, som är en blivande artist som var en av finalisterna på talangscout TV The X Factor, säger han trivs Biebers musik.

"Jag tror att han har mycket talang, säger han.

Under konserten jag sökte svårt att se vad talang han pratade om.

Visst kan han spela trummor väl i den korta displayen satte han på under showen.

Jag är säker på att han har en riktigt bra röst men det mesta var det ändrats för att ge en techno ljud.

Hans dans var väl koreograferade men det var ingenting jämfört med kraftfull prestanda hans back-up dansare gav.

Hans back-up sångare bidrog till att bryta upp natten när de tog i centrum för att utföra ett medley av Biebers sånger.

Deras beatboxing och ren vokala talanger visade Bieber upp.

Jag hittade även hans publik interaktion alltför iscensatta och corny.

Men det fungerar för tonårsflickor.

"Jag undrar hur många ensamstående damer i publiken?" Bieber förfrågningar.

"Hur många av er känner dig ensam eftersom jag råkar vara ute efter en sista ensam tjej." Flickornas skrik når Fever Pitch.

En blond tonåring i en lila skjorta, avundas mest där, plockade ur publiken att sitta upp på scenen och har Bieber sjunga One Last Lonely Girl till henne. Hon kommer aldrig att glömma denna natt. - Norrlandska



    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig?