2010-12-12 | 18:54:19

Justin Bieber & Scooter Braun



Det finns ingen bot för Bieber feber, men åtminstone Patient Zero har identifierats.
"Min gut blev galna" Scooter Braun säger om första gången han såg en 13-årig Justin Bieber på YouTube transportband ut Aretha Franklins "Respect". "Jag har inte lämna huset i två dagar. Jag ringde till Ontario skolstyrelser att jaga honom. "Den envisa strävan efter popmusikens nästa stora grej är inte särskilt anmärkningsvärda-Braun själv upptäckte vit-boy rapparen Asher Roth på MySpace och gjorde honom till en känsla på campus i hela landet, men den dåliga respekten för nästan alla till synes oföränderliga konventionen av teen-idol tillverkning och montering är. "Charlie Walk, den förre chefen för Epic Records, älskade Bieber men sade att han inte kunde värva honom," Braun säger. "Han sa," Utan TV, det finns ingen plattform. Det finns inget sätt att bryta en tonåring agera utan en show på Disney Channel. "Oförskräckt som Braun ut att öka Biebers webbnärvaro viralt-upprampning antalet videoklipp och föreslår djärva sånger att täcka, som Chris Browns" With You ". Efter Bieber samlat ihop 55 miljoner träffar på YouTube, värvade Braun Usher, som förmedlade en audition med Island Def Jam's LA Reid. En platina album, 1,5 miljoner sålda exemplar, och en nyligen aviserade affären film (en 3D Bieber biopic) senare, mannen som krossade myten om att alla popstjärnor är födda med mus öron tar på sig en ny utmaning: att leta efter nästa farligt smittsamma sångerska. "Jag har inte hittat henne ännu," Braun säger, "men jag har ett koncept. Jag gör det. "




    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig?