2011-02-15 | 11:40:02

Esperanza talar ut Om Bieber fans attackera henne online!

När Esperanza Spalding vann Best New Artist fanns ett kollektivt kippa och "vad?!" i Grammys pressrummet (följt av några illasinnade skratt riktade mot gynnade-to-winJustin Bieber ). Efter det, action följde frenetiska. Kvinnan som ansvarar för pressrummet sprang runt och sa Esperanza skulle komma tillbaka snart att tala till oss. Hon tryckta "fuska ark" med titeln "Vem är Esperanza Spalding" med fakta om den vackra artisten. Den jazzbasisten var den enda musikern i natten för vilka en "fusklapp" fick.

När Esperanza, 26, kom backstage jag otroligt var imponerad av hennes poise, nåd och uppenbara hängivenhet till sin konst. "Det är bara en välsignelse bör nämnas här skedet genom att göra något som brukar har sett som en slags som en underdog hantverk, utbrast en glad Esperanza. "Jag identifierar mig med denna konstform djupt, mer än några av de andra popartister, även om jag älskar deras musik."

Jag gav mina gratulationer till de musiker vars mamma döpte henne till "Esperanza", det spanska ordet för "hopp", eftersom hon gick igenom en tuff tid i sitt liv och ville hopp i hennes dotters liv. Jag var tvungen att fråga: "Har ni sett att Justin Bieber fans attackerar din sida i Wikipedia?"

Esperanza är ögon vidgades och hon såg helt chockad innan några reportrar skrattade och hon återhämtat sig. "De frågar" varför?! " Hon gissade, att förstå vad Biebers fans ska säga.

"Hur känns det att slå någon som Justin Bieber, frågade jag.

"Det fungerar inte så. Jag vet att vi gillar folk att förlora och vinna och allt det roliga grejer. När det här är över är vi alla kollegor igen precis som vi var förut "Esperanza förklarade nådigt."Han sålde mer skivor än mig gjorde han slå mig? Vi gör våra saker i våra respektive områden och han är utan tvekan en begåvad ung man. "

Och som för alla hans fans? "Han kommer att göra en massa mer saker i framtiden, är hans fans kommer att få mycket mer skivor att sjunka tänderna i. Jag ville inte slå honom. Jag tar den där hemma och det är vad det är. "Då log hon skälmskt och skojade" Och han har stora hår och jag har stort hår! "

Esperanza var härlig, och Justin, 16, var lika professionell när han kom in i pressrummet. "Jag är verkligen glad för Esperanza och jag hade en bra natt och jag fick göra med min mentor som är fantastiska och det är allt jag har att säga." En reporter frågade Justin om hon behöver "titta henne tillbaka" på grund av hans intensiva fans. Justin skrattade och sa "Som jag sa att jag är verkligen glad för henne och förhoppningsvis har hon ett bra år. Mina fans har fört mig till denna ståndpunkt och jag vet inte vad jag skulle verkligen göra utan dem. "

Usher tillade att han "skulle ha föredragit" om Justin vann nya artist "uppenbart", men också skickade sina gratulationer till jazz basist.



    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig?