2011-08-08 | 17:56:49

Unbreakable - Del 1

Du väcktes över att du märte nån var hemma. Du vakna snabbt och gick ner.
- PAPPA! sa du och krama honom han krama tillbaks.
- ohh hej gumman sa din pappa och kysste dig på pannan
Din pappa hade varit i L.A i 4 veckor för att han var tvungen att gå ditt med Jobben.
- Så hur var det? sa du
- Bara fint!
- bara? sa du och såg förvånad ut
du bytte ämnet och sa
- Var det fint då?
- Absolut!
Du blev förvånad igen,  Varför sa han inget om resan
- Jag ska bara gå upp och packa upp sa din pappa
- okej visst
Du gick också upp till ditt rum och bytte om till ytter kläder. Du tog på dig en Jeans och en t-shirt.
sen så gick du ner till köket. Du fixa frukost åt dig och åt.
Du gick till vardagsrummet och kolla lite på tv. Sen så tyckte du det dröjde för mycket för din pappa. Du gick upp och gick till hans rum. Du hörde att han snacka i telefon med nån. Så du stod vid dörren och ville lyssna vad han sa.
Din pappa:
- yeah, we had really fun these weeks. I hope we can meet again soon. I miss you honey.
- well thats great! We can have a family dinner together
- No i dont have tell her yet, but im going to when the time is here.
- yes i know, im gonna try to tell her today.
- Alright...then bye. Love you
Och så la han på. Du stod still en tag, och blev lite chockad.
Du öppna dörren argt men så fort du såg din pappa lät du bli.
- Varför tog det så långt tid? fråga du lite irriterad
- oh de va nån från jobbet som ringde.
- aha okej....Du visste att han ljög.
- Så, har du några presenter till mig? Sa du och försökte se lite glad ut
- oh ja självklart!
Han tog fram en parfym och gav dig den
- varför just denna parfym?!
- ohh personalen sa att den dära parfymen är mest tonårigt. Så jag köpte den bara.
- Kan förstå det...det är ju liksom Justin Biebers parfym
- Vem?!
- ingen..en kille bara
Du tog ur parfymen och spröt den på din hand och lukta
- inte så illa sa du
- få se sa han och och lukta på din hand
- den luktar ju jätte god sa han
- mm sa du
Du kolla på kartongen och såg Justins bild
- fast han är väl ju snygg, visst? och så visa du det till din pappa
-  aa visst
- Du kolla inte ens?
- Jag har redan sätt den ju
- Men ändå...
och så kolla du på den igen
- ehm du jag måste berätta en grej för dig...
- Aa visst?
- eller nej..Det var inget
Du visste att det var nånting men han erkännde inte det.
Du gick ut ur rummet utan att säga nåt.
Senare under dagen.
- Melissa ska inte du komma ner och äta?
Du gick ner trögt och gick och satt dig utan att säga nåt.
Din pappa hade lagat Spagetti. (din favo)
- Jo det är såhär att...
Du kolla snabbt på honom och vänta på att han ska säga nåt
- Jag har...träffat en kvinna sa han¨
Du kolla på  din mat igen...och satt tyst
- ska inte du säga nåt? sa din pappa oroligt
- Vad ska jag säga? sa du argt
- Hon ska besöka oss om några dagar för att träffa dig och lära känna dig
- lycka till med det!
- gumman, jag vet att du är ledsen över det, Men jag måste gå vidare och tänka possitivt
- Jag är inte ledsen...Jag kan bara inte fatta att du  kan vara med nån efter allt sa du fast du var ändå så ledsen
- Jag sa ju det nyss, Jag måste gå vidare. Jag älskar den dära kvinnan. Jag är verkligen lyckig, de har jag inte varit på länge. Jag har gjort allt för att försöka göra dig lycklig kan inte jag få vara lite lycklig nu?
Du tänkte och tyckte att din pappa hade rätt, Du gick till honom och krama honom.
- Jag ville inget mer än att du ska vara lycklig nu pappa. Det är din tur.
- Tack älskling. Lova att inte vara otrevlig när hon hälsar på. Hon är en en jätte bra människa
- mm visst ska försöka.............
Jag hoppas ni gillar den hitils!!

Komentera gjärna om vad ni tycker om den hitils :D




Postat av: sara

Gaaaalet bra liksom

2011-08-08 @ 19:19:45
Postat av: ida

den är jättebra

2011-08-08 @ 21:18:46

    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig?