2011-04-29 | 19:15:44

hur det är att vara Justin Biebers hårstylister



Från film set turné bussar skapar stylisten Vanessa Pris megastjärna signatur ser-inklusive Justin Biebers underskrift swooping smällar.

"Det känns som silke," stylist Vanessa Pris säger i håret som gör miljontals flickor svag i sina American Eagle-klädda knän. För två år sedan tog musikindustrin veterinär (uppdragsgivare Foo Fighters, Morrissey, Zooey Deschanel, och Jenny Lewis) henne sax till mullety håret på en viss då 15-årige YouTube Phenom, snipping det i side-sveptehärlighet känd världen över som Bieber Bangs (kan de RIP).

Idag, Pris och Justin Bieber är oskiljaktiga: "Du är den enda som är tillåtet att klippa mitt hår," Bieber berättade Price.
En vecka före sin sjuttonde födelsedag, var Bieber redo för en förändring, så priset drog ut henne sax. "Teenage Angst", förklarar Price, som hackade luggen "till döden", avslöjar inte bara ett nytt utseende "lämpliga för en ung man i stället av en tonårig pojke," men också avslöjande pannan. "Världen hade aldrig sett det förut!" The pop UNG PRINS också beroende av Price makeup färdigheter för att täcka enstaka finne. ("Han är en tonåring, arbetar han hårt naturligtvis han får finnar, säger hon.)

Justins huva verkar aldrig på sin plats. Vad är ditt knep?

Det handlar om snittet. Kämpa inte den riktning håret växer. För sidan lugg behöver du en klippa som gradvis går från längre till kortare, men inte drastiskt. Då är det om föna.Justin hår är bra, så jag inte använder en pensel, bara mina händer. Tjockare hår behöver en borste för att guida den på plats.
På sin lediga dagar från att utföra, inte Justin stil sitt eget hår?
Ja. Han älskar sitt hår, han är mycket stolt över det. Han betalar vansinnigt stor omsorg om detaljer, så han vet hur man gör det snyggt. Det är inte att han är fåfäng, han blir bara det.


Du har gjort Zooey makeup på filminspelningar, för liveframträdanden, och för röda mattan händelser. Hur ändrar du upp hennes look?

När hon är på röda mattan eller uppträder live, får jag använda en mer kreativ palett. Vi experimenterar med lösögonfransar, flytande eyeliner för att skapa en starkare katt öga, och spela upp en röd läpp. Jag gillar också att lägga glitter och glans till ögonlocket, den fångar ljuset och gör att ögonen ser riktigt ljus ut. Film som makeup är mer teknisk. För långa skott, är primer verkligen viktigt. Det hjälper makeup smälter in i huden. Jag är ett fan av "no-makeup" makeup-Jag gillar inte foundation på huden. Jag blandar concealern med lite highlighter, såsom Benefit Eye Bright, och tillämpa det på insidan hörnet av ögon och ner näsryggen. Det ser fräscht och glowy men inte glänsande.

Du verkar ha bemästrat ingen makeup makeup med Justin.
Jag använder bara lite concealer och puder. Justin naturligtvis har vackra, långa ögonfransar, så vi behöver inte använda någon mascara-han är genetiskt välsignade med stort hår.
Sena föreställningar och tidig morgon efter partier gör för lite sömn. Vad är ditt råd för att hålla huden ser sitt bästa?


Den numerära en sak jag marknadsföra är hydrering, inifrån och ut. Jag rekommenderar mina kunder dricka kokosnöt vatten, det är fyllt med elektrolyter men inte socker. Jag älskar också möta oljor. De är ultramoisturizing och även skrämmande att vissa människor, kommer inte att täppa till porerna. Använd olja på natten och en lätt fuktighetskräm på morgonen. När huden ser bra ut, behöver du mindre smink.




    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig?