2010-10-31 | 08:45:41

Bieber startar anti-mobbningskampan


Sångaren tar avstånd från homofobi

Efter incidenten i fredags då Justin Bieber anmäldes för misshandel sägs nu han vara på väg att tala ut offentligt för att ta avstånd från mobbning.

Som Starlounge tidigare rapporterat blev sångaren jagad av en 12-årig påflugen kille när han spelade laser game på The Planet Lazer Entertainment Centre i Richmond i British Columbia. Justin ska till slut ha blivit så irriterad att han röt ifrån med orden: ”Det räcker nu” och fick då svaret: ”Vad ska du göra åt saken, fikus?”. Efter ytterligare homofobiska påhopp ska han ha tappat humöret och ha slagit undan killens hand, vilket slutade i en polisanmälning.

Enligt Tmz kommer Justin att nu ta avstånd från homofobi genom en anti-mobbningskampanj. Trots att Bieber gillar tjejer menar han att han insett hur sårande det kan vara att bli mobbad för sin sexuella läggning.

Sångarens anställda sägs dock ha försökt tysta ner händelsen, men Justin själv tycker att det var viktigare att vara öppen med vad som hänt. Han har än så läge valt att inte kommentera fredagens händelse, men hälsade ändå igår till fansen.

— Tack för alla som stöttad min bok och min musik. Jag är glad att dela vem jag verkligen är med er, skrev han under måndagen på Twitter.



    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig?