2011-02-23 | 14:00:10

"Justin Bieber: Never Say Never"


Paramounts Justin Bieber: Never Say Never kvar mer värme än väntat i sin andra helg, och kommer att hoppa 50 miljoner dollar markera i slutet av den långa President's Day semester.

Regisserad av Jon M. Chu, räknats Never Say Never uppskattningsvis $ 13.600.000 från 3.118 teatrar mellan fredag och söndag, vilket innebär att filmens cume till $ 48.500.000 i sitt första 10 dagar, enligt Rentrak.

Hybriden biopic-konsert film föll endast 54% - jämfört med en 70% minskning för Hannah Montana / Miley Cyrus: Best of Both Worlds Concert Tour i sin andra helg. Och på lördagen var Bieber bilden nedåt endast 48% från en vecka tidigare.

På måndagen - en semester - Never Say Never förväntas brutto norr på $ 3 miljoner, upping dess sammanlagda helgen brutto till nästan $ 17 miljoner euro för en inhemsk cume på cirka $ 51 miljoner.

Hannah Montana räknats $ 10.300.000 i sin andra helg, en icke-semester. Det filmens slutliga inhemska cume var $ 65.300.000.

Never Say Never bör enkelt slå $ 60 miljoner, och har en stark chans till 65 miljoner USD.

Bieber Fever hjälper till att varumärket Paramounts Insurge Pictures, en division som syftar till att visa sig lågbudget-filmer som har en stark social media komponent (det är redan legendariskt hur Bieber upptäcktes genom hans YouTube-videor). Never Say Never kostar $ 13.000.000 för att producera, bland annat 3D-komponent.

Paramount har ännu inte sagt om det kommer att släppa en uppdaterad version av Never Say Never på teatrar nästa helg, en ensamvarg flytta syftar till att uppmuntra återkommande kunder.

Chu har arbetat på Director's Cut, i mellan att resa till Paris och London i förra veckan för premiärer aldrig säga aldrig.

Källa: Hollywood Reporter


    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig?