2010-09-09 | 21:05:31

Usher njuter Hans nya roller: Far och mentor



NEW YORK - Det kan verka som bara går att Usher var en tonåring underbarn. Men den brådmogna unga sångare som steg till berömmelse i 90-talet är nu en 31-årig frånskild far till två unga söner, och han har en mentor i sin egen rätt.
Varva ner i en Midtown tv-studio efter ett utseende, talar Usher entusiastiskt om sitt nya album, Versus, och kommande turné, som startar 10 november. Men han verkar särskilt glad, och växer mer lekfull, när motivet vänder sig till sina små barn - och i viss lan heartthrob han har hjälpt kusk och guide.
"Jag kallar honom den enda Beatles," Usher säger om Justin Bieber, 16, hans skyddsling och kompis under de senaste två åren. Bieber leds av Ushers affärspartner Scooter Braun och Usher införde nystartade idol till skivbolag exec LA Reid, som värvade honom på plats - precis som Reid undertecknat Usher mer än ett decennium tidigare.

"Jag känner mig som om Gud specifikt placerade (Bieber) framför mig, på grund av hur jag började, säger Usher, som håller kontakt med Bieber via sin BlackBerry och hans Twitter-konto. "Jag förstod det svåra i att försöka hitta dig själv i denna bransch i den åldern, och jag ville att han skulle ha en omedelbar, organisk koppling till sina fans. Och han har gjort det. Han har just dessa naturprodukter - och några du inte ens har sett ännu. "

Usher är förutsägbart, precis som översvallande diskutera sina söner, Usher Raymond V, 2, och Naviyd, 1. "Livet kan väger för mycket, men barn pumpa blodet tillbaka till hjärtat. Deras oskuld ger dig en anledning att vara öppen, och de underblåsa din kärlek för livet. "

Barnen älskar musik ", till den grad att Usher (V) trakasserar mig och alla omkring oss att spela sin favorit låt till mig - det är mer, den första låten han någonsin sett mig göra. Jag skulle mycket hellre han bli advokat eller revisor, men han kan vara begåvad. Han kommer bara att hitta sin väg, och jag ska vara stödjande. "

Usher delar vårdnad med pojkarnas mor, stylist Tameka Foster, som han frånskild förra året, på vänskaplig fot. "Jag tog en kvinnas hand i äktenskap, och tyvärr är det inte funkade. Men det är skadligt när (föräldrar) inte fungerar tillsammans.

"Mitt liv är inte den typiska, men det betyder inte att jag inte kan vara en traditionell far, på mitt eget sätt. Min tradition är kärleksfull, blir tillgängliga för mina barn. Jag hade inte det från min far, så har det ger dem större potential. "

På frågan om huruvida han är dating, ler Usher och säger: "Jag är väldigt singel." Han är inte motståndare till att gifta sig igen, "men jag är i ingen brådska. Jag vill vara säker på att jag verkligen vet vad jag kommer in. Om någon finns där ute, jag hittar henne och vi ska göra det i tid. "

Inte för att någon skulle associera Ushers sysselsättningar med en avslappnad takt.Hans mentorskap omfattar hans New Look Foundation, som ger missgynnade ungdomar med bidrag och utbildning "för att motivera dem att göra en förändring i deras liv. Jag förstår det, kommer från en trasig hem. "

Usher hoppas också att göra mer skådespeleri. Han trivdes särskilt en stint i Broadway återupplivande av Chicago fyra år sedan: "Jag minns inte en mer intim, monogamt förhållande jag haft som en underhållare. Du måste komma i tid varje kväll, och det skärper dig i alla avseenden. "

Och vad hans driftstopp? "Avkopplande är egentligen inte i mitt DNA, säger han."Jag mediterar. Du måste hitta de stunder att fokusera och bearbeta allt. "

Och, säger han, "jag ber - eftersom tron är allt vi har i slutet av dagen. Du vet aldrig vilket håll myntet kommer att falla, så du måste stanna positiv. "



Posted By Diana




    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig?