2010-09-01 | 21:55:21

lång text! men interesant att läsa!!

Kanye West tvingas fanbases att kollidera på måndag, då han släppte sin Justin Bieber "Runaway Love" remix, som hör till Raekwon.
Vad som började som en ren social nätverk brainstorma både utnyttjar modern pop-diagram toppning talanger i både väst och Biebs och innehåller några av Raekwon's vintage verser från "Wu-Tang Clan Är inte Nuthing Ta F-Wit." Så hur görtrogna fans reagerar när en tonåring pop känsla, en mästare producent-vände-rappare och en hip-hop legenden kombinera krafter?

För svar, har vi tittat på olika bloggar och MTVNews.com se fläkt kommentarer och reaktioner på den nya skivan. Medan remix verkade godtagbar för de flesta lyssnare, det andra som blandning av Bieber med två kassettband gick ihop som olja och vatten.

McShanful skrev på hip-hop blogg 2dopeboyz.com: "Jag trodde det blev ganska knark. Men att döma av kommentarerna, detta är remix en misslyckas på grund av Wu-Tang fans inte vill höra JB på en klassisk slå. Och JB fans vet inte eller bryr sig som Raekwon är, inte heller uppskatta denna klassiska beat. Bra försök, "Ye".

Läsare på både pop och hip-hop webbplatser kunde inte se fördelarna med bl.a. Bieber sång i samarbetet, att det nuvarande prinsen av bubblegum pop misskrediterade rapparna integritet.

"Jag är hårda kärnan fan av Kanye tidigare musik, men nu har jag ärligt tror att han kommer att göra något om det ger honom några bråkdel av publicitet eller pengar", Leni skrev på JustJared.com. "Justin Bieber? Jag menar verkligen? "

Legacye skrev om på PerezHilton.com: "Åh ... kära ... herre. Det var hemskt.Kanye's delen av banan lät bra, men Justin musik är alldeles för tweeny-pop för att passa bra med vuxna R och B. 1 / 5 från mig. "

Och trots att Bieber s samarbete med Ludacris på "Baby" har varit en stor hit med sina anhängare, några mindre än nöjd med denna mycket detta svårare kanter spår.

"OMG! Det är bara hemskt, "KT skrev om på Popeater.com. "Justin är det enda bra på låten, men du måste sitta genom att ingen talang ligist mummel och pratar sig igenom verserna innan Justin sprinkles sin magi på låten. TACK Justin gör laget inte upp med dessa några rappare talang ligist eftersom din förvaltning säger det. Allt det visar är hur mycket talang du har och hur lite talang för rappare har. Inte undra på att de alla vill ha en bit av Justin snille. YAYYY JUSTIN! "

Men andra fans stödde gränsen-övergången trio.

"Låten faktiskt inte så illa, och så mycket som jag hatar att säga det, lät Bieber lite som Michael Jackson," Ericarbo436 skrev på MTVNews.com.

"En ung ungdom, Rockin 'the guldtand!" Borte Petrarchia skrev på PerezHilton.com. "Vilken bra samarbete som var. Jag tror att vissa var orolig för det när de först hörde, men jag var inte. F-denna elitistiska bullsh-om vem som skulle arbeta med som i musik. Det handlar om att skapa underbara låtar, och det är fantastiskt. Kanye är tillbaka, bättre än någonsin, så jag är lycklig. "

Rwar skrev om 2dopeboyz.com: "Så bra var jag tvungen att skicka två gånger. Kan vi gemensamt erkänner hur viktigt Kanye West är att musik? Vem annars skulle kunna göra detta hända? "


Källa: MTV.com
Posted By Diana



    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig?