2010-11-03 | 22:38:23

John Mayer Startar Justin Bieber, Jonas Brothers i malaria PSA

John Mayer Invokes Justin Bieber, Jonas Brothers In Malaria PSA
Det finns inget bättre sätt att väcka uppmärksamhet på ett allvarligt än att använda en del humor. Det är den grundläggande tanken bakom Malaria No More kampanj, som har PSA med stjärnor inklusive Aziz Ansari, Ed Helms, Orlando Bloom och även John Mayer, som driver med hans stjärnstatus och åberopar karl kändisar som Justin Bieber, Jonas Brothers och "Twilight" gjuten i två humoristiska klipp.

I en PSA, skämt Mayer om hans förmögenhet. "Jag är en sådan overprivileged sticka," en singer / songwriter säger i videon, "att jag får två myggor i min lägenhet eftersom jag lämnat fönstret öppet, och dessa myggor är mig galen. Har du någonsin haft myggor som du inte kan hitta i ditt hus? Det är en f-ning mygga, och sedan tillbringa resten av din dag klagar till dina vänner över $ 6 kaffe som en mygga bet dig. Jag kunde inte hitta mygga. Det är en mygga i ditt $ 2.000.000 lägenhet, John Mayer. "

Syftet med kampanjen är att få ett slut antalet dödsfall i malaria i Afrika 2015. "Malaria är en förebyggas och behandlas sjukdomar och de senaste framstegen visar att malaria dagar är räknade - men vi behöver din hjälp", hemsidan säger. "Tillsammans kan vi göra malaria inte mer." Den har tillagt att "ett barn i Afrika dör i malaria var 45: e sekund - men du kan hjälpa till att förändra det."

I en annan PSA, Mayer talar hjälpa om barn, som utgör en majoritet av offren för antalet dödsfall i malaria, och han använder en del stora namn celebs att väcka uppmärksamhet på orsaken.

Han säger, "Nästan en miljon människor varje år dör av malaria, och det numret 85 procent dör yngre än Justin Bieber. Med din hjälp, genom att köpa en malaria netto för bara $ 1, vi kan hjälpa, i slutet av året, att få dessa barn att Bieber. Nästa år går vi Jonas Brothers, efter att "Twilight" barn, men baby steg, baby steg. Låt oss få dem att Bieber. "




    Namn:

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Kom ihåg mig?